Ataki na klientów mBanku. Dostają fałszywe maile
Od wczoraj klienci mBanku dostają fałszywe maile, przez które usiłuje się wyłudzić ich dane. Maile przychodzą na unikatowe adresy, które klienci wykorzystywali tylko do rejestracji na forum mBanku.
Jak podaje portal niebezpiecznik.pl od wczoraj klienci mBanku otrzymują na swoje skrzynki mailowe, fałszywe wiadomości. Podając za pretekst blokadę konta użytkownika, atakujący usiłują wyłudzać dane osobowe klientów.
Takie ataki się zdarzają, dlatego banki bardzo często ostrzegają, by nie odpowiadać na tego typu maile. Przypadek mBanku jest jednak poważniejszy. Fałszywe wiadomości były przesyłane na unikatowe adresy e-mail, które użytkownicy wykorzystywali wyłącznie do założenia konta na oficjalnym forum mBanku.
Wszystko wskazuje na to, że wiadomości otrzymały tylko osoby, które naprawdę korzystały z usług banku. Jak wskazuje portal niebezpiecznik.pl, przyczyn dostępu do tajnych adresów e-mail może być wiele. Wśród nich specjaliści wymieniają - błąd w skrypcie forum mBanku, włamanie do serwisu, lub nieuczciwego pracownika, który przekazał dane klientów w niepowołane ręce.