Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Uziemieni przez F16

Okazuje się, że obecność na polskim niebie samolotów F16 odbije się nie tylko na kieszeni podatnika, ale także na... samopoczuciu pilotów - zapowiada "Gazeta Lubuska".

Aby nasza armia mogła sobie polatać na nowych zabawkach, piloci w aeroklubach zostaną na lotnisku. Program szkolenia na F16 różni się od programów dla samolotów Mig 29, Su 22 i TS 11. Stąd już od teraz do połowy lutego wydzielono strefy tylko dla F16.

- Niestety, nas także to dotyczy i to w znacznym stopniu - mówi zastępca dyrektora Aeroklubu Zielonogórskiego Paweł Hołyś. - Czarno widzimy naszą przyszłość, obserwując, jak szeroki pułap wysokości jest teraz zarezerwowany. Latać oczywiście możemy, ale po wcześniejszych konsultacjach z Poznaniem.

Takie konsultacje kończą się zwykle zakazami lotów - tak na wszelki wypadek. Piloci są wściekli. Już połowa powierzchni lotniczej mapy naszego kraju pokryta jest Strefami Czasowo Wydzielonymi (TSA) i korytarzami dolotowymi do tych stref (TFR). Już wcześniej mówiono, że zbyt często obszary te są rezerwowane przez wojsko "na wyrost" - na cały dzień w związku z przelotem pojedynczego samolotu wojskowego.

Zdaniem lotników, wszystkie te działania przeczą ustawowej zasadzie równego dostępu do przestrzeni wszystkich użytkowników. - Cztery samoloty sobie kupiliśmy, a pół Polski stoi - denerwuje się jeden z pilotów.

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także