Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

"Nasz Dziennik": Wczesna edukacja szkodzi dzieciom?

Wszystkie badania naukowe potwierdzają, że wczesna edukacja szkolna raczej szkodzi dzieciom niż im pomaga - mówi "Naszemu Dziennikowi" prof. David Whitebread, wykładowca psychologii i pedagogiki na Uniwersytecie Cambridge.

Wczesna edukacja szkolna raczej szkodzi dzieciom (zdjęcie ilustracyjne)
Wczesna edukacja szkolna raczej szkodzi dzieciom (zdjęcie ilustracyjne)/123RF/PICSEL

Większość dzieci przed 7. rokiem życia ma trudności z nauką w sformalizowanym kontekście - przekonuje prof. Whitebread, stojący na czele akcji "Too Much, Too Soon" ("Zbyt dużo, zbyt wcześnie"), która ma uświadamiać zagrożenia związane ze zbyt wczesną edukacją szkolną w Wielkiej Brytanii.

Dzieci w wieku 6 lat nie są w stanie rozwijać się prawidłowo w sformalizowanych warunkach klasy szkolnej - znajdować się dłuższy czas w jednym miejscu, rozumieć i wykonywać polecenia, być poddanymi kontroli - wylicza.

A gdy dzieci w tym wieku znajdą się w takiej sytuacji, tracą zaufanie do otoczenia, pewność siebie, motywację do nauki - mówi. Zdolne dzieci, które uwielbiają się uczyć, tracą zainteresowanie nauką, gdy naciska się na nie i próbuje kształcić w nieodpowiedni sposób, a naturalne zainteresowania zostają często stłumione - podkreśla ekspert.

W brytyjskich szkołach prawdziwym problemem jest depresja dziecięca, na którą cierpi ok. 10 tys. uczniów - wskazuje.

PAP

Zobacz także