Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Moherowych beretów portret własny

Skończyli podstawówkę lub szkołę zawodową. Zakupy robią w Biedronce, bo jest tam tanio. Nie mają telefonu komórkowego, a wakacje spędzają we własnym domu - pisze "Życie Warszawy".

/Agencja SE/East News

. Tyle wiedzieliśmy o tej grupie społecznej dotychczas. Teraz doczekała się szczegółowej analizy przeprowadzonej przez firmę Acxiom Polska, która zajmuje się przetwarzaniem danych osobowych. Okazuje się, że moherowe berety to 3,1 proc. polskiego społeczeństwa - podkreśla "ŻW".

W większości są to małżeństwa po 50. roku życia, których dzieci opuściły już rodzinny dom. Aż 80 proc. osób z tej grupy zakończyło edukację na szkole podstawowej bądź zawodówce. Nie dziwi więc, że 36 proc. to pracownicy fizyczni.

Stronią od nowoczesności. Ponad 50 proc. nie ma konta w banku, a z telefonu komórkowego korzysta tylko jedna czwarta. Natomiast telefon stacjonarny ma aż 84 proc. Z powodu słabych zarobków pilnie strzegą, by rachunki nie przekraczały miesięcznie 100 zł, a na zakupy chodzą do małych sklepów lub do dyskontu Biedronka. W wolnym czasie pracują na działce, rozwiązują krzyżówki, szarady i wędkują. Mowy nie ma o wakacyjnych wyjazdach - 73 proc. spędza urlopy w swoich domach.

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także