Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Centralny umyty i zakryty

Wyremontowany Dworzec Centralny został przykryty wielkimi reklamami. Przechodnie i urzędnicy krytykują PKP, a kolejarze odpowiadają, że taka jest cena czystej stacji - informuje "Życie Warszawy".

Remont dworca dobiega końca. Ale zamiast odnowionej elewacji pasażerowie i przechodnie mogą oglądać reklamę znanej sieci odzieżowej. - Nie rozumiem, po co zakrywać coś, co zostało odnowione - dziwi się pani Magda, która w piątek czekała na pociąg do Kielc. - Co innego, gdyby to była reklama zachęcająca do podróży koleją albo akcja społeczna. W centrum miasta i tak jest za dużo reklam - ocenia.

Gigantyczna dworcowa reklama nie podoba się też miejskim urzędnikom. - Dobry zarządca budynku szanuje obiekt, którym się zajmuje. Zły gospodarz interesuje się jedynie zyskiem: jak największym i jak najszybszym - irytuje się Tomasz Gamdzyk, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej. - Budynek nie może być traktowany jako wieszak pod płachtę reklamową - dodaje urzędnik.

PKP w płachcie zasłaniającej dworzec nie widzi jednak nic złego. - Reklama na elewacjach będzie się pojawiać tylko dwa razy do roku: w grudniu i w czerwcu - tłumaczy Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP SA. - Robimy to, by pozyskać pieniądze na utrzymanie obiektu i dalsze jego unowocześnianie. Wszyscy chcemy przecież nowoczesnego, czystego i bezpiecznego dworca - wyjaśnia.

Kolejarze przypominają, że przez półtora roku trwania remontu dworzec praktycznie nie zarabiał, za to trzeba było wydać ponad 50 mln zł na jego remont. A koszty utrzymania Centralnego po liftingu wzrosną. - Rocznie będzie potrzeba na to 11 mln zł - dodaje Kurpiewski. PKP spodziewa się 4 mln zł rocznie z wynajmu powierzchni reklamowych.

PAP

Zobacz także