Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Zakupy w Internecie

Ostatnie badania wykazują, że mężczyźni dużo częściej niż kobiety robią zakupy w Internecie.

Według raportu typowa osoba kupująca on-line, to mężczyzna korzystający z domowego komputera. Towarem najbardziej poszukiwanym są płyty kompaktowe, książki i oprogramowanie.

Wielu badanych zaopatruje się przez Internet w akcje, papiery wartościowe oraz inwestuje w fundusze powiernicze. Informacje o pożądanych produktach najczęściej uzyskiwane są z sieci, w mniejszym stopniu z reklam w magazynach czy telewizji.

Wprawdzie nie trzeba stać tu w kolejkach, ani narażać się na niemiłą obsługę, jednak ten sposób zakupów ma także swoje mankamenty. Głównym jest brak możliwości bezpośredniego kontaktu z interesującym nas towarem. Około połowa badanych nie chce również używać do zakupów internetowych kart kredytowych, nie ufając tajności przeprowadzanych transakcji i obawiając się ujawnienia swoich danych osobowych.

Handlowcy uważają, że ilość zakupów on-line w ciągu pięciu lat wzrośnie czterokrotnie. Jednak zakupy takie nie są zagrożeniem dla tradycyjnego handlu. Klienci na ogół nie chcą rezygnować ze zwykłych wypadów na zakupy.

RMF

Zobacz także