Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Świąteczne reklamowanie

Z badania TNS OBOP wynika, że w okresie przedświątecznym w znaczący sposób wzrasta w telewizji aktywność reklamowa niektórych kategorii produktów.

Wśród typowo świątecznych reklamodawców prym wiodą producenci zabawek, perfum, wód toaletowych oraz sprzętów kuchennych i elektronicznych, czyli produktów, które tradycyjnie kupowane są jako prezenty świąteczne.

Od 1 stycznia do 7 grudnia br. producenci zabawek wydali na reklamę telewizyjną prawie 18 milionów złotych, z czego 64 proc. wydatków (prawie 11,5 mln zł) pochłonęły reklamy wyemitowane w ciągu ostatnich kilku tygodni. Podobna sytuacja miała miejsce w odniesieniu do producentów perfum i wód toaletowych.

W rankingu produktów, które szczególnie intensywnie były obecne w blokach reklamowych w okresie gorączki świątecznej, znalazły się również sprzęty gospodarstwa domowego. Na sprzęty kuchenne w analizowanym okresie wydano prawie 40 proc. tegorocznych ogólnych wydatków reklamowych, zaś na sprzęty elektroniczne przeznaczono 36 proc. ogólnych wydatków.

INTERIA.PL

Zobacz także