Świąteczne reklamowanie
Z badania TNS OBOP wynika, że w okresie przedświątecznym w znaczący sposób wzrasta w telewizji aktywność reklamowa niektórych kategorii produktów.
Wśród typowo świątecznych reklamodawców prym wiodą producenci zabawek, perfum, wód toaletowych oraz sprzętów kuchennych i elektronicznych, czyli produktów, które tradycyjnie kupowane są jako prezenty świąteczne.
Od 1 stycznia do 7 grudnia br. producenci zabawek wydali na reklamę telewizyjną prawie 18 milionów złotych, z czego 64 proc. wydatków (prawie 11,5 mln zł) pochłonęły reklamy wyemitowane w ciągu ostatnich kilku tygodni. Podobna sytuacja miała miejsce w odniesieniu do producentów perfum i wód toaletowych.
W rankingu produktów, które szczególnie intensywnie były obecne w blokach reklamowych w okresie gorączki świątecznej, znalazły się również sprzęty gospodarstwa domowego. Na sprzęty kuchenne w analizowanym okresie wydano prawie 40 proc. tegorocznych ogólnych wydatków reklamowych, zaś na sprzęty elektroniczne przeznaczono 36 proc. ogólnych wydatków.