Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Reklama dźwignią wiary

Kościół Anglikański w Wielkiej Brytanii jest zaniepokojony malejącą liczbą wiernych. Duchowni zwrócili się więc do jednej z agencji reklamowych, by przygotowała kampanię, która miałaby zachęcić Brytyjczyków do uczestnictwa w niedzielnej mszy. Rekomendacje speców od reklamy są jednak dość zaskakujące.

Agencja reklamowa, której zlecono to zadanie, potraktowała kościół jak każdą inna instytucję. Głównym zaleceniem fachowców było zrezygnowanie z tak ważnych symboli jakimi są Jezus wiszący na krzyżu czy czytanie fragmentów Biblii.

W zamian powinno się promować społeczny wymiar mszy, zachęcać ludzi do wspólnego śpiewania, dobrej pogawędki i wysłuchania fascynujących kazań. Jeśli kościoły chcą ponownie pękać w szwach, powinny starać się pozyskać 30 i 40-latków, którzy zawodowo są już spełnieni, ale cierpią na duchową pustkę.

Od lat przed wejściem do wielu brytyjskich kościołów można przeczytać slogany reklamowe. Często przypominają one nagłówki z gazet i nawiązują do wydarzeń z kraju.

Zdaniem wydawców religijnego czasopisma pt. "Odnowa i Chrześcijaństwo" reklama jest słusznym sposobem zdobywania nowych wiernych. Jak twierdzi magazyn, w społeczeństwie istnieje popyt na odnowę duchową, a kościół może zaoferować ludziom poszukującym wiary rzetelną obsługę.

RMF

Zobacz także