Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Wskażą nierealne hipotezy

Wstępny raport PKBWL z badania okoliczności awaryjnego lądowania Boeinga 767 na Okęciu będzie zawierał nie tylko wybrane fakty na temat wypadku, ale może też wykluczyć niektóre hipotezy dotyczące jego przyczyn - ustalił "Nasz Dziennik".

Na przełomie listopada i grudnia Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych ogłosi wstępny raport o okolicznościach awaryjnego lądowania samolotu Boeing 767, do którego doszło 1 listopada br. Do tego czasu Komisja nie chce komentować ani też ujawniać żadnych informacji z prowadzonych badań.

- Na obecnym etapie mogę tylko powiedzieć, że prace przebiegają planowo. To znaczy są wykonywane ekspertyzy, analizy dokumentacji, badania, sprawdzenia - mówi dr inż. Maciej Lasek, wiceprzewodniczący PKBWL. Lasek nie wykluczył, że raporcie wstępnym Komisja ujawni ustalenia, które definitywnie przekreślają niektóre hipotezy dotyczące przyczyn wypadku.

Według wstępnych ustaleń, w lecącym z Newark do Warszawy Boeingu, mogło dojść do dwóch niezależnych awarii: hydraulicznego oraz elektromechanicznego, awaryjnego systemu wypuszczania podwozia. Wśród stawianych hipotez dotyczących przyczyn wypadku oprócz awarii pod uwagę brany jest błąd ludzki - zarówno na etapie przygotowania samolotu do lotu, jak i postępowania załogi w czasie lotu.

PAP

Zobacz także