Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

​Maturzyści: Niektóre odpowiedzi były nieco podchwytliwe

- Matura z matematyki na poziomie podstawowym była prosta, o wiele łatwiejsza od próbnej - mówi w rozmowie z Interią Kuba Buława Z klasy III J Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Żywcu. Jak przyznaje wystarczyło umieć korzystać z tablic matematycznych, które uczniowie mogli mieć przy sobie na egzaminie.

zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne/Łukasz Piecyk/Reporter/East News

W sumie maturzyści mieli do rozwiązania 25 zadań zamkniętych, oraz 5 zadań otwartych.

- Zadania zamknięte nie sprawiły mi żadnych problemów, choć przyznaję, że niektóre odpowiedzi były nieco podchwytliwe, w kilku przypadkach wynik, który wychodził trzeba było jeszcze zamieniać np. z liczb całych na ułamki, by zgadzał się z tymi proponowanymi w podpowiedziach  - mówił nam Kuba.

Wśród zadań otwartych najtrudniejsze okazało się zadanie za 5 punktów, z rachunku prawdopodobieństwa. Uczniowie musieli obliczać, ile osób kupiło bilety całe i ulgowe. - To zadanie sprawiło mi problem - mówi Kuba, ale przyznaje, że matematyka podstawowa to dla niego jedynie rozgrzewka, bo w piątek zdaje ten przedmiot na poziomie rozszerzonym.

Wśród zadań otwartych pojawiła się również funkcja kwadratowa. Geometrii, której maturzyści obawiali się najbardziej nie było wiele, pojawiły się za to zadania z ciągów. 

Nieco inaczej na temat poziomu trudności podstawowej matury z matematyki wypowiadają się uczniowie z klas humanistycznych. - U nas w klasie wiele osób było rozczarowanych po wyjściu z sali egzaminacyjnej. Mi najwięcej trudności sprawiły oczywiście zadania otwarte, zwłaszcza te za 4 i 5 punktów  - powiedział Interii Marcin Kamiński z klasy III F z LO im. Mikołaja Kopernika w Żywcu.

- Matura nie była wcale taka prosta. Jak określam poziom trudności? Porównywalny do tego z zeszłorocznego egzaminu - kwituje. 

INTERIA.PL

Zobacz także