Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

USA. "Zakład pogrzebowy" jeździł po mieście ciężarówką z napisem "nie daj się szczepić"

"Nie daj się zaszczepić" - ciężarówka z takim napisem przejechała obok stadionu Bank of America w Charlotte w Północnej Karolinie w niedzielę. Na pierwszy rzut oka wyglądało to na akcję antyszczepionkowców, jednak okazało się, że za tą kampanią, która miała na celu zachęcenie do szczepień, stała lokalna agencja reklamowa.

Ciężarówka zakładu pogrzebowego z napisem "nie szczep się" jeździła po USA
Ciężarówka zakładu pogrzebowego z napisem "nie szczep się" jeździła po USA/Katie Guenther/

W niedzielę (19 września) jeden z użytkowników Twittera zauważył ciężarówkę która jeździła w pobliżu stadionu Bank of America, podczas meczu futbolu amerykańskiego między Carolina Panthers a New Orleans Saints, z dużym napisem "Nie daj się zaszczepić".

Na pierwszy rzut oka wiadomość mogła wydawać się działaniem grup antyszczepionkowych, ale okazało się, że przekaz pochodzi od agencji reklamowej udającej zakład pogrzebowy o nazwie Wilmore Funeral Home.


Głosy krytyki wobec tej kampanii

Użytkowniczka Twittera Katie Guenther opublikowała zdjęcie ciężarówki, które podpisała "uwielbiam dobrą taktykę marketingową". "Doskonałe" - odpowiedział jeden twitterowiczów.

Nie wszyscy podzielili zdanie Katie - niektórzy twierdzili, że tak poważna sprawa nie powinna być rozwiązywana w ten sposób: "670 000 osób nie uważa tego za zabawne", uznał jeden z użytkowników, dołączając film z instalacji 670 000 białych flag w Waszyngtonie, na cześć ofiar COVID-19.

Co widać po wejściu na stronę internetową?

Na ciężarówce reklamowana jest strona internetowa domniemanego domu pogrzebowego. Po wejściu na nią znajduje się komunikat: "Zaszczep się teraz, jeśli nie, to do zobaczenia wkrótce".

Stan szczepień w USA i w Polsce


Według Centers for Disease Control and Prevention (CDC), do 20 września ponad 181 milionów ludzi w USA zostało zaszczepionych przeciwko COVID-19. Co oznacza, że pozostało około 45,4 procent niezaszczepionych Amerykanów.

CDC podało także, iż w Charlotte w hrabstwie Mecklenburg w Północnej Karolinie, gdzie jeździła ciężarówka, odsetek zaszczepionych mieszkańców oscyluje nieco poniżej średniej krajowej i wynosi 51,1 procent.


Na poniedziałkowej konferencji prasowej minister zdrowia Adam Niedzielski podkreślił wagę szczepień w Polsce. Zauważył, że głównie zakażają się osoby niezaszczepione. 

- Od stycznia 99,1 proc. nowych zakażeń koronawirusem to osoby niezaszczepione - powiedział. Dodał, że z kolei jeśli chodzi o zgony to odsetek ten wynosi 98 proc.


W Polsce w pełni zaczepionych przeciw COVID-19 jest 19 259 376 osób. Wykonano w sumie 36 977 687 szczepień, minionej doby - 17 859. 

Od 1 września trzecią dawką szczepionki mogą się szczepić osoby z obniżoną odpornością. Do tej pory z tej możliwości skorzystało 8 tys. osób.

"Wydarzenia": W dwa tygodnie podwoiła się liczba łóżek covidowych/Polsat News/Polsat News
INTERIA.PL

Zobacz także