W latach 80. Hayek, zwany później często Mr. Swatch, został wynajęty przez banki, jako właściciel firmy consultingowej do likwidacji dwóch głównych szwajcarskich producentów zegarków. Firmy stanęły na krawędzi bankructwa, gdy azjatyccy producenci tanich zegarków odebrali im większość rynku. Hayek zamiast zlikwidować firmy zalecił im połączyć się i radykalnie obniżyć koszty produkcji; wprowadził charakterystyczne wzory zegarków na plastikowych paskach i zdołał połączyć produkcję masową z prestiżowym wizerunkiem. Zachował legendę precyzyjnego "szwajcarskiego zegarka" w innowacyjnej formie. Z czasem wykupił ponad połowę akcji stworzonej przez siebie firmy Swatch i został jej dyrektorem. W 1998 roku zaprojektował mały miejski samochód Smart. Hayek promował swój pomysł na kompaktowe autko twierdząc, że w miejskim samochodzie potrzebne jest tylko "miejsce dla dwojga dorosłych i skrzynkę piwa". Mr. Swatch był prawdziwym pasjonatem zegarków; nosił czasem po cztery sztuki na każdej ręce i twierdził, że firma Swatch produkuje "piękno, zmysłowość i uczucia w zegarkach", ale oferuje też "zaawansowane technologie na nadgarstki". Od 2003 roku firmą Swatch Group zarządza syn Hayeka, Nick. Mr. Swatch zmarł na serce. Miał 82 lata.