"Zawdzięczamy mu nie tylko chłodzony powietrzem sześciocylindrowy silnik 911, ale także ogólną konstrukcję 917 i jego 12-cylindrowej jednostki napędowej oraz stworzenie motoru TAG Turbo Formuły 1" - napisano w komunikacie. Turbodoładowany silnik V6 o pojemności 1500 ccm przyniósł tytuły mistrza świata kierowców Niki Laudzie w 1984 r. oraz Alainowi Prostowi w 1985 i 1986 r. "Od ponad 30 lat Hans Mezger był projektantem najbardziej znanych silników i samochodów wyścigowych" - przypomniał producent z Zuffenhausen. Pracujący w Porsche od 1956 roku Mezger dołączył w 1960 roku do zespołu pierwszego projektu Porsche w F1. Wspólnie z Ferdinandem Piechem opracowali model 917, "potwór" o pojemności przekraczającej 4 litry, który pozwolił Porsche odnieść pierwsze zwycięstwo w Le Mans w 1970 roku i powtórzyć ten wyczyn w następnym roku. W 1981 roku przejął prace nad projektem silnika turbo zamówionym przez McLarena. Wyposażone w niego bolidy wygrały w sumie 25 wyścigów, zdobywając, oprócz tytułów Laudy i Prosta, dwa tytuły mistrza świata konstruktorów. Jak podkreśla niemiecka firma projekt jednostki napędowej dla McLarena "był ogromnym sukcesem, a także najważniejszym kontraktem rozwojowym zaprojektowanym przez Porsche dla firmy zewnętrznej".