Autorami wstępnych raportów jest 5-osobowa, specjalna komisji hiszpańskiego Ministerstwa Przemysłu. W katastrofie awionetek zginął m.in. znany polski architekt Stefan Kuryłowicz. Autorzy raportu informują, że obie awionetki leciały z San Sebastian do Portugalii używając tzw. "lotu z widocznością". Zgodnie z przepisami lotniczymi, taki lot jest zabroniony, jeśli pilot nie widzi ziemi, a pułap chmur jest niższy niż 300 metrów. 6. czerwca chmury wisiały na wysokości 60 metrów, padał deszcz i ziemia była niewidoczna. Awionetki zostały zauważone przez radar lotniska w Asturii o 13.51, leciały w chmurach, na wysokości 160 metrów. 10 minut później pracownicy wieży kontrolnej bezskutecznie usiłowali skontaktować się z pilotami. Godzinę później awionetka, która uderzyła w położone opodal lotniska wzgórze Bayas, została zlokalizowana przez ekipę ratunkową. Dokumenty nie informują o rozmowach między wieżą kontrolną a pilotami awionetek. Szczegółowe raporty dotyczące katastrofy zostaną opublikowane za rok.