U podstaw decyzji CAA legły zalecenia ekspertów, badających przyczyny katastrofy Concorde'a linii Air France z 25 lipca, w której zginęło 113 osób. CAA potwierdza, że rozerwanie jednej z opon podwozia było główną przyczyną katastrofy. Do konstruktorów Concorde'a zwrócono się o opracowanie planu działania, mającego zagwarantować bezpieczeństwo tej maszyny. Nie określono żadnych terminów. Dzisiaj we Francji zapadły analogiczne decyzje, dotyczące pierwszej i - jak dotąd - jedynej pasażerskiej maszyny ponaddźwiękowej. Linie British Airways zawiesiły loty swoich siedmiu samolotów Concorde wczoraj, antycypując decyzje CAA. Francuzi uczynili to zaraz po lipcowej katastrofie. Szef francuskiej grupy ekspertów, która prowadzi dochodzenie w tej sprawie, twierdzi, że nie ma wątpliwości, iż w chwili obecnej Concordy nie są bezpiecznym środkiem transportu powietrznego. Specjaliści są prawie pewni, że przyczyną rozbicia się feralnego samolotu, było pęknięcie jednej z opon w czasie startu. Problem jednak polega na tym, że opony różnych samolotów pękają stosunkowo często i tego typu drobny problem, nie powinien powodować katastrofy. Tak naprawdę ciągle nie jest jasne, dlaczego Concord nadsekwańskich linii lotniczych Air France zapalił się i spadł. Nie wiadomo także, czy znajdą się pieniądze, bo loty Concordów przynoszą wprawdzie Francuzom i Brytyjczykom prestiż, ale nie są dochodowe. Posłuchaj relacji paryskiego korespondenta RFM FM Marka Gładysza: