Reklama

Reklama

Wielka Brytania: Książę Harry pozwał dwa tabloidy

Brytyjski książę Harry, wnuk królowej Elżbiety II, złożył pozew przeciw wydawcom tabloidów "The Sun" oraz "Daily Mirror" w związku z domniemanym podsłuchiwaniem jego poczty głosowej - potwierdził w piątek Pałac Buckingham.

Pozew, który został w imieniu księcia Harry’ego złożony w Wysokim Trybunale, dotyczy nielegalnego włamania się do poczty głosowej i odsłuchiwania nagranych na nią wiadomości.

Nie podano, kiedy domniemane przestępstwo miało mieć miejsce, ale dziennikarz stacji BBC, który zajmuje się sprawami rodziny królewskiej przypuszcza, że sprawa ma związek ze skandalem podsłuchowym z początku pierwszej dekady XXI wieku.

Niezależnie od tej sprawy kilka dni temu żona księcia Harry’ego Meghan Markle pozwała wydawców gazety "Mail on Sunday" w związku z publikacją jej prywatnego listu do ojca. W związku z tą sprawą książę Harry wydał oświadczenie, w którym napisał o "bolesnych" posunięciach mediów, które zmuszają parę do działania. Nawiązując do osoby swojej matki, księżnej Diany, do której śmierci media się przyczyniły, wyraził "głęboką obawę, że historia może się powtórzyć".

Reklama

Rzeczniczka News Group Newspapers (NGN) - wydawcy "The Sun" oraz niedzielnego "News of the World" - potwierdziła otrzymanie pozwu w imieniu księcia, ale oświadczyła, że wydawnictwo nie będzie na razie komentować tej sprawy.

Z Londynu Bartłomiej Niedziński

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy