Uznali słowo "Francuzi" za obraźliwe. Agencja AP przeprasza
Największa amerykańska agencja informacyjna Associated Press słynie z wysokich standardów. Jej zbiór zasad dot. pisania artykułów prasowych jest uważany za standard dla dziennikarzy na całym świecie. W ostatnim czasie jednak AP zaliczyła sporą wpadkę. Wszystko przez słowo "Francuzi", które uznano za nieodpowiednie.
Zbiór zasad Associated Press jest uważany jako jeden z najbardziej użytecznych przewodników dotyczących prawidłowego pisania informacji prasowych w języku angielskim.
W ostatnim czasie agencja opracowała listę terminów, które według niej mogą być odczłowieczające. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że na liście znalazło się słowo "francuski".
Agencja radziła, aby nie używać ogólnych etykiet dla grup ludzi, którzy mają jedną wspólną cechę, podając jako przykłady biednych, chorych psychicznie i z wyższym wykształceniem. Zamiast tego radzono używania sformułowań takich jak osoby z chorobami psychicznymi lub ludzie zamożni.