Advertising Standards Authority (Urząd Standardów Reklamowych) określił reklamę jako obraźliwą i nakazał jej wycofanie z rynku. Działania te zostały podjęte po interwencji ISCRE (Ipswich and Suffolk Council for Racial Equality), do której z kolei zwróciła się miejscowa społeczność Polaków i katolików. Ulotka ukazywała Jana Pawła II z butelką piwa w ręce, tańczącego z młodą kobietą w krótkiej sukience. Miała za zadanie promować specjalną noc "Berserk" w klubie nocnym Club Fire w Ipswich. - Reklama była bardzo obraźliwa - powiedziała "The Daily Telegraph" Sheila Sołtysik, sekretarz Klubu Polskiego w Ipswich - To dość niefortunna sytuacja, kiedy nieodpowiedzialny marketing wywołał niesmak wśród polskiej społeczności oraz wśród katolików, ponieważ osoba o wysokich standardach moralnych została połączona z nieodpowiednim zachowaniem i otoczeniem. - Przedstawienie zmarłego polskiego papieża było bardzo obraźliwe - przyznała Jane Basham, dyrektor ISCRE - Nasza organizacja stoi na straży przekonania, że dyskryminacja ze względu na religię jest tak samo niedopuszczalna, jak każda inna. Jestem rozczarowana, że ani agencja reklamowa, która przygotowała ulotkę ani sam klub nie przeprosiły społeczności Polaków i katolików. ASA zgodziła się z zarzutami, że "przedstawienie zmarłego papieża było wyjątkowo obraźliwe". Dlatego nakazała wycofanie ulotki. Odmówiła jednak uznania reklamy za rasistowską. - Chociaż zdajemy sobie sprawę z faktu, że Jan Paweł II był bardzo cenionym Polakiem, to jednak nie uważamy, by jego narodowość była głównym elementem łączonym z okresem jego papiestwa. Nie sądzimy również, by reklama miała za zadanie ugodzić w Polaków - oświadczył rzecznik ASA. AWT