Katastrofa nastąpiła, kiedy lecąca ze Stambułu maszyna typu RJ-100 (odrzutowa, czterosilnikowa) podchodziła we mgle do lądowania na lotnisku w mieście Diyarbakir. Samolot rozbił się na terenie wojskowym w pobliżu lotniska. 5 rannych w katastrofie przewieziono do szpitala w Diyarbakirze. Według agencji Anatolia, są oni w szoku, ale ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. Nie wiadomo, czy na pokładzie byli cudzoziemcy. Brytyjski czterosilnikowy odrzutowy samolot Avro RJ-100 jest produkowany od roku 1981, początkowo pod nazwą British Aerospace 146 (BAe 146); do tej pory zbudowano około 400 maszyn tego typu w różnych wersjach. Największa z nich zabiera do 128 pasażerów. Przed tragedią w Diyarbakirze odnotowano tylko dwie katastrofy RJ-100 lub BAe 146 z ofiarami śmiertelnymi. Ostatnia wydarzyła się 24 listopada 2001 roku w pobliżu lotniska Kloten w Zurychu. Spośród 33 osób znajdujących się na pokładzie maszyny RJ100 szwajcarskich linii Crossair zginęły 24. Z katastrofy BAe 146 hiszpańskiego towarzystwa Paukn Air w 1998 roku nie ocalał nikt spośród 38 pasażerów i członków załogi. Lecąca z Malagi do Melilli maszyna uderzyła krótko przed lądowaniem we wzgórze na terytorium Maroka.