Firma mnoży benefity, którymi obdarza swoich pracowników i tak już luksusowego kampusu Facebooka zwanego Menlo Park i teraz oferuje im możliwość zamieszkania obok miejsca pracy, "bo któż nie ma dość zachowywania zdrowego rozdziału między życiem prywatnym a pracą?" - ironizuje "Time". Gigant medialny zapowiedział, że za 120 mln dol. wybuduje kompleks, który pomieści 394 mieszkania, wliczając w to zarówno spore apartamenty, jak i małe kawalerki. "Zgodnie ze swoją tradycją, Facebook nie poskąpi udogodnień. Anton Menlo, bo tak będzie się nazywał kompleks, będzie wyposażony w bar, sklep, basen, a nawet centrum dziennej opieki nad psami" zapracowanych mieszkańców - wylicza "Time". W apartamentach zamieszka około 10 proc. pracowników Facebooka. "Wielu osobom przyjdą na myśl fabryczne miasta popularne sto lat temu, ale teraz kompleks jest usytuowany +pięć minut rowerem+ od i tak już świetnie wyposażonego kampusu, gdzie oferowane są darmowe lody i kawa latte" - pisze amerykański tygodnik. O planach budowlanych Facebooka napisał też w ubiegłym tygodniu "Wall Street Journal", który również przypomina, że na początku XX wieku wielkie amerykańskie firmy budowały dla swych robotników "fabryczne miasta", gdzie pracownicy otrzymywali mieszkania, opiekę medyczną i policyjną, budowano im kościoły i dostarczano na miejscu właściwie wszelkie usługi. Jednak "spędzanie więcej czasu w zasięgu firmy niekoniecznie jest rzeczą pozytywną (...), minusem może być niewyartykułowane oczekiwanie, że pracownicy będą pracować zawsze" - ostrzega "Wall Street Journal".