Co najmniej 74 proc. z ponad 6 tys. uczestników przeprowadzonych w kwietniu badań korzystało w ciągu tygodnia z komputera, aby uzyskać dostęp do informacji - to nadal najpopularniejszy środek przekazu. Wzrasta jednak znaczenie telefonów komórkowych - co najmniej 20 proc. osób użyło ich w tym samym celu. Ok. 8,5 proc. używało tabletów. Wyniki badań wskazują na zmianę w podejściu konsumentów. Tradycyjny dostęp do internetu w domu i w miejscu pracy jest wzbogacany dzięki urządzeniom mobilnym. Niemcy okazują największą wierność tradycyjnym formom przekazu wiadomości. Tylko 6 na 10 osób korzystało ze źródeł internetowych, w odróżnieniu od 8 na 10 w pozostałych krajach objętych badaniem. W Wielkiej Brytanii tylko 4 proc. badanych kiedykolwiek zapłaciło za wiadomości w wersji cyfrowej, w porównaniu do 12 proc. w Danii i 6-8 proc. w innych krajach. Użytkownicy tabletów, stanowiący 13 proc. badanych, z równą częstotliwością korzystali z płatnych i bezpłatnych źródeł internetowych. Użytkownicy w Europie posługują się najczęściej znanymi źródłami, natomiast ponad połowa badanych Amerykanów wymieniła nowe źródła, takie jak "Huffington Post" i "Gawker". Blisko 70 proc. Amerykanów korzystało z ankiet, możliwości komentowania oraz dzielenia się informacjami. To o ok. 30 proc. więcej niż w innych krajach. Badania przeprowadziła firma YouGov na zlecenie Instytutu Studiów Dziennikarstwa Reutersa w Oksfordzie.