Tankowiec "Overseas Reymar", pływający pod banderą Wysp Marshalla, uderzył w podwodną część podpory mostu kiedy wypływał z portu na pełne morze. Uderzenie zostało częściowo zamortyzowane przez specjalne osłony podpór mostu (którego nie należy mylić z bardziej znanym Golden Gate Bridge) wykonane ze stali i drzewa. Tankowiec, który nie przewoził ładunku, doznał jedynie niewielkich uszkodzeń. Nie doszło do wycieku ropy, ani innych toksycznych substancji. Konstrukcja mostu wyszła z kolizji bez szwanku. Nie przerwano nawet ruchu pojazdów na moście, który jest fragmentem głównej arterii łączącej miasto z Oakland leżącym po przeciwnej stronie zatoki San Francisco. Władze wszczęły dochodzenie w celu ustalenia okoliczności kolizji i osób odpowiedzialnych. W 2007 r. doszło do podobnego zderzenia, jednak wówczas do morza wyciekło z tankowca "Cosco Busan" ponad 200 tys. litrów ropy. Skaziła ona ponad 40 km linii brzegowej wyrządzając znaczne szkody morskiej florze i faunie.