Decyzję podjęli unijni ministrowie transportu na spotkaniu w Brukseli. Nowa sieć transeuropejska ma połączyć 86 głównych węzłów drogowych i kolejowych. 37 kluczowych lotnisk na terenie Unii zostanie połączonych z głównymi miastami, 15 tysięcy kilometrów linii kolejowych będzie dostosowanych do dużych prędkości, a 35 transgranicznych projektów ma pomóc w rozładowaniu korków na drogach. Polska skorzysta na połączeniach Warszawa-Amsterdam przez Berlin oraz na korytarzu łączącym Bałtyk z Adriatykiem. "Jesteśmy usatysfakcjonowani. Uważamy, że nasze postulaty zostały spełnione. Można powiedzieć, że tak chcielibyśmy widzieć polską sieć transportową w perspektywie 2050 roku" - powiedział wiceminister transportu Maciej Jankowski. Zgodnie z porozumieniem, do 2023 roku nastąpi przegląd projektów inwestycyjnych w krajach członkowskich. Możliwa będzie ich zmiana albo wydłużenie terminu realizacji, jeśli jakiś kraj będzie miał problemy na przykład w związku z kryzysem.