Jako przykład gazeta zamieściła dwie wersje zdjęcia, przedstawiającego czteroosobową rodzinę w łazience. W wersji dla Arabii Saudyjskiej widać na nim tylko ojca i dwoje dzieci, podczas gdy postać matki oraz odbicie jej twarzy w lustrze całkowicie zniknęły. Według "Metra", uczyniono tak ze względu na obowiązujący w saudyjskim królestwie zakaz publikowania wizerunków kobiet z odsłoniętą skórą. Decyzję IKEA skrytykowała szwedzka minister handlu Ewa Bjoerling. - Kobiet nie można wyretuszować z rzeczywistości - powiedziała dziennikowi, dodając, iż sprawa zdjęć stanowi "kolejny smutny przykład na to, jak daleka jest jeszcze droga do równouprawnienia mężczyzn i kobiet w Arabii Saudyjskiej". Rzeczniczka IKEA Yiva Magnusson oświadczyła agencji , iż koncern ma "jasny kodeks postępowania" z równością mężczyzn i kobiet jako częścią składową. Za przeznaczony dla Arabii Saudyjskiej katalog odpowiedzialna jest spółka holdingowa Inter IKEA, od której nie udało się na razie uzyskać komentarza. W ubiegłym tygodniu IKEA usunęła z interaktywnej części swej rosyjskiej strony internetowej zdjęcie ludzi w kolorowych maskach narciarskich, używanych również przez członkinie zespołu Pussy Riot, których proces o chuligaństwo motywowane nienawiścią religijną toczy się obecnie w Moskwie. W informacji o usunięciu nadesłanego w ramach konkursu zdjęcia zaznaczono, że "IKEA jest instytucją komercyjną, która prowadzi swą działalność poza sferami polityki i religii". "Nie możemy pozwolić, by nasz projekt reklamowy został wykorzystany dla jakiegokolwiek rodzaju agitacji" - podkreślono.