Eksperci Instytutu co roku przed świętami Bożego Narodzenia informują, co Szwedzi chcieliby znaleźć pod choinką. Biorą pod uwagę dane o sprzedaży, innowacyjność produktów, analizują, w jakim stopniu są one charakterystyczne dla czasów, w których żyjemy. W 2012 roku zdecydowano, że najlepiej kryteria te spełniają słuchawki. - To urządzenie coraz częściej świadczy o stylu naszego życia. Nigdy wcześniej słuchawki nie były tak często i różnorodnie wykorzystywane jak teraz - twierdzi dyrektor szwedzkiego Instytutu Analizy Handlu Lena Larsson. Jak zauważają szwedzcy eksperci, ze słuchawek korzystali niegdyś głównie miłośnicy muzyki, dziś z powodu pojawienia się multimedialnych telefonów komórkowych oraz nowych odtwarzaczy, np. czytników książek, urządzenia te znów są bardzo popularne. Na rynku dostępne są słuchawki w różnych formach i kolorach, często projektowane przez znanych designerów. W 2011 roku najbardziej oczekiwanym prezentem w Szwecji była paczka z produktami spożywczymi, zamawiana przez internet i dostarczana do domu. W 2010 plebiscyt wygrał tablet, czyli mały komputer z dotykowym ekranem bez klawiatury. W poprzednich latach najpopularniejszymi prezentami świątecznymi były m.in.: nawigacja satelitarna, płaski telewizor, odtwarzacz DVD, telefon komórkowy, ale także np. chiński wok czy książka kucharska. Ze Sztokholmu Daniel Zyśk