Reklama

Reklama

Rosyjski "McDonald's" rozpoczął działalność z rekordową sprzedażą hamburgerów

Nowa rosyjska sieć, która zastąpiła McDonald's, sprzedała ponad 120 000 hamburgerów podczas wielkiego otwarcia w Moskwie. "Smacznie i kropka" - bo tak nazywa się teraz sieć restauracji fast foodów - w ten sposób pobiło rekord sprzedaży. - Nigdy nie widzieliśmy takiego dziennego obrotu, nawet gdy McDonald's był otwarty w Rosji - powiedział dyrektor generalny sieci.

"Smacznie i kropka" zastąpiło sieć McDonald's, gdy amerykańska spółka pod koniec maja zdecydowała się opuścić rosyjski rynek. Nowe restauracje zostały otwarte w Moskwie i okolicy w połowie czerwca. Jak informuje "Daily Mail", na otwarciu pierwszej restauracji w Moskwie pojawiły się tłumy.  

"Pierwszego dnia sprzedaliśmy prawie 120 000 hamburgerów. Nigdy nie widzieliśmy takiego dziennego obrotu, nawet gdy McDonald's był otwarty w Rosji - mówił Oleg Paroew dyrektor generalny sieci "Smacznie i kropka". 

Według dyrektora generalnego sieci, chociaż w menu nie ma już znanych z McDonald's potraw, to firma odniosła wielki sukces podczas otwarcia i zamierza dalej się rozwijać. Sieć planuje w ciągu pięciu lat otworzyć 1000 placówek, w tym 850 przejętych po McDonald's. 

Reklama

Zgodnie z zapowiedziami, sieć chce utrzymać wysoką jakość produktów. Jak podkreślił Paroew, 90 proc. składników pochodzi od rosyjskich dostawców. Problemem, z którym mierzy się sieć, jest poszukiwanie dostawcy napojów. Coca Cola wyczerpuje swoje zapasy w Rosji.  

McDonald’s pożegnał się z Rosją  

McDonald's zawiesił działalność w Rosji w marcu, po rozpoczęciu wojny w Ukrainie. Spółka pod koniec maja zdecydowała się na całkowite zamknięcie restauracji i opuszczenie rosyjskiego rynku. Pod koniec 2021 roku w Rosji było 847 restauracji McDonald's, w których zatrudniano 62 tys. pracowników. 

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy