Reklama

Reklama

Rosyjska telewizja przenosi się do Rygi. Powodem cenzura

Rosyjska niezależna telewizja Dożd będzie nadawać ze stolicy Łotwy, Rygi - poinformowała w poniedziałek łotewska agencja LETA. Na Łotwę w związku z cenzurą przeniosły się z Rosji też inne niezależne media.

Narodowa Rada Mediów Elektronicznych zdecydowała w poniedziałek o wydaniu licencji telewizji Dożd (TV Rain) - poinformował agencję LETA szef tego organu Ivars Abolinsz. Kanał pojawi się na liście zarejestrowanych na Łotwie stacji telewizyjnych 9 czerwca.

Dożd, jedyna do niedawna niezależna stacja telewizyjna w Rosji, została uznana przez tamtejsze władze za "zagranicznego agenta". 1 marca Dożd, a także radio Echo Moskwy, zostały w Rosji zablokowane. "Ograniczenia dostępu" do tych mediów zażądała prokuratura generalna z powodu publikacji "kłamliwych informacji na temat działań wojsk rosyjskich" w wojnie z Ukrainą.

Reklama

Stacja działa od 2010 roku. W 2014 r. po atakach władz została wycofana z oferty rosyjskich operatorów telewizji kablowej.

Na Łotwę przeniosły się inne niezależne media

LETA przypomina, że na Łotwę przeniosły się z Rosji też inne rosyjskie niezależne media, np. "Nowaja Gazieta" (działająca obecnie pod nazwą "Nowaja Gazieta. Jewropa") a także np. moskiewskie biuro Deutsche Welle.

Jednocześnie w tym bałtyckim kraju zabronione jest nadawanie kanałów telewizyjnych zarejestrowanych w Rosji. Jak podkreśla LETA, Ryga zakazała wielu rosyjskich kanałów, by ograniczyć rozprzestrzenianie się propagandy Kremla, zaś w poniedziałek na listę objętą zakazem trafiło pozostałych 80 stacji dostępnych na Łotwie.

Zakaz ma obowiązywać do zakończenia rosyjskiej wojny przeciwko państwu ukraińskiemu i do chwili oddania anektowanego Krymu Ukrainie - podkreśla LETA.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy