Większość użytkowników Instagrama - 57 proc. - doświadcza głównie problemów z działaniem aplikacji, 21 proc. nie może zalogować się do swoich kont.Problemy w działaniu Instagrama zauważone zostały na stronie DownDetector, która monitoruje działanie sieci, w piątek ok. godz. 21. Wówczas to znacząco wzrosła liczba raportowanych problemów z działaniem aplikacji. Wieczorem Facebook poinformował, że jego aplikacje Instagram, WhatsApp i Messenger działają z zakłóceniami. Problemy z dostępem do tych platform pojawiają się po raz drugi w ciągu tygodnia.- Zdajemy sobie sprawę, że niektóre osoby i firmy mają trudności z dostępem do produktów Facebooka - zakomunikował rzecznik Facebooka. Po około dwóch godzinach wiele wskazywało na to, że sytuacja uległa poprawie, ponieważ liczba osób zgłaszających problemy na stronie Down Detector gwałtownie spadła. Największa w historii awaria Facebooka, Instagrama i WhatsAppa miała miejsce w poniedziałek. Wszystkie serwisy przestały działać przed godziną 18. Nie odpowiadał także należący do Facebooka komunikator Messenger. Problemy zgłaszali użytkownicy z całego świata. Przez niemal siedem godzin bez dostępu do mediów społecznościowych było ok. 3,5 mld użytkowników. Następnego dnia Facebook Inc. przekazał we wpisie na blogu, że za awarią stała "błędna zmiana konfiguracji". Mark Zuckenberg stracił po awarii około siedem miliardów dolarów. Akcje Facebooka spadły o prawie 5 proc., a jego wartość rynkowa o prawie 17 proc. "To jedna z najdłuższych awarii w historii" - pisze Reuters.