Seria zatytułowana "Eye on Poland: Country at the Crossroads" (Obiektyw na Polskę: Kraj na rozdrożu) należy do cyklu programów o różnych krajach, głównie tzw. wschodzących rynkach, nadawanych od ponad trzech lat przez międzynarodowy oddział czołowej amerykańskiej telewizji kablowej CNN International. Wyemitowano dotąd w tym cyklu programy o takich krajach jak Rosja, Chiny, Indie, Korea Południowa, Brazylia i Republika Południowej Afryki. Polska to "kraj z dumną przeszłością i obiecującą przyszłością" - pisze CNN International w komunikacie prasowym o programie. "Wpływ Polski na światowej scenie rośnie. Jest ona siłą motoryczną w nowej Europie, krajem z wykwalifikowaną siłą roboczą, rozciągającym swe wpływy poza swoje granice i coraz bardziej atrakcyjnym dla zagranicznych inwestorów" - czytamy w komunikacie. Korespondenci CNN: Fionnuala Sweeney (gospodyni programu), Zain Verjee, Diana Magnay, Frderick Pleitgen, Robin Oakley, Phil Black i Jill Dougherty będą nadawali na żywo swe relacje z Polski, uzupełnione wcześniej przygotowanymi materiałami. CNN zachęca telewidzów do interaktywnego oglądania serii, tzn. wysyłania przez internet uwag na jej temat, a nawet własnych filmów wideo. "Chcemy usłyszeć poglądy ludzi na temat Polski" - powiedział wiceprezes CNN International Mike McCarthy, obiecując wykorzystanie niektórych materiałów. W pierwszym dniu serii, w poniedziałek 6 października, CNN ma opowiedzieć, dlaczego Polska staje się coraz ważniejsza na arenie globalnej i jak przygotowuje się do pierwszej w swej historii organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. Program we wtorek poświęcony będzie problemom miejsca Polski w strategii bezpieczeństwa międzynarodowego, jej stosunkom z USA i z Rosją oraz roli Polski w NATO i Unii Europejskiej. W środę korespondenci CNN skupią się na gospodarce - omówią umocnienie się złotego wobec dolara, opowiedzą o firmach będących motorem rozwoju ekonomicznego, giełdzie i rynku nieruchomości oraz o roli imigracji do USA i Unii Europejskiej w ożywieniu gospodarki. Tematem programu w czwartek ma być szeroko rozumiana kultura, tzn. znaczące zjawiska kultury "wyższej", jak wydarzenia muzyczne w stolicy, a także kultury popularnej. W ostatnim dniu programu, w piątek, o Polsce będą mówić Polacy z kraju i całego świata, w tym z USA, m.in. z nowojorskiego Brooklynu, oraz polskie gwiazdy sportu. Uzupełnieniem serii są telewizyjne spoty mające promować Polskę przez ukazywanie jej jako kraju coraz bardziej dynamicznego, nowoczesnego i atrakcyjnego turystycznie. Kampania promocyjna zaczęła się już 26 września i potrwa do 14 grudnia.