W badaniu - którego wyniki opublikowano w czwartek - Polscy uczniowie uzyskali 537 punktów. Wynik ten przez twórców badania uznany jest za bardzo dobry. Do tej samej grupy zaliczyli oni uczniów z Kanady (uzyskali 547 punktów), Australii (542 punkty), Danii (także 542 pkt.), Norwegii (537) i Korei Południowej (536).Najlepsze wyniki w badaniu uzyskali uczniowie z Czech - zdobyli 553 punkty. Najważniejszą częścią badania był test, który uczniowie rozwiązywali za pomocą komputera - poruszali się w nim w symulacji systemu komputerowego oraz aplikacji. Podzielony był on na dwie części. Na rozwiązanie każdej uczniowie 30 minut. Niezależnie od wysokiego wyniku uzyskanego przez polskich gimnazjalistów badanie pokazało, że 30 proc. nie potrafiło podać adresata e-maila, choć widniał on w nagłówku. Około 50 proc. nie wiedziało jak skorzystać z nieaktywnego linku umieszczonego w treści maila, by wykorzystać go w dalszej pracy i uzyskać informacje umieszczone pod tym adresem. Wśród polskich gimnazjalistów wyższe wyniki uzyskały dziewczęta oraz uczniowie z większych miast. Okazało się też, ze poziom kompetencji uczniów jest ściśle związany z osiąganymi w szkole ocenami z języka polskiego, informatyki i matematyki, z którymi związek był najsilniejszy. Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (International Computer and Information Literacy Study - ICILS) przeprowadzono w 2013 r. Była to pierwsza edycja badania. Uczestniczyło w nim około 60 tys. uczniów z 3,3 tys. szkół z 21 krajów i systemów edukacyjnych świata. W Polsce wzięło w nim udział 2870 uczniów z 157 szkół.