Zobacz www.vattenfall.pl/podpisdlaklimatu Jak oddać głos? Każda osoba może za pośrednictwem strony internetowej www.vattenfall.pl/podpisdlaklimatu złożyć w bardzo prosty sposób swój "podpis", wyrażając tym samym poparcie dla idei wyrażonych w manifeście. Kampania zbierania poparcia dla manifestu klimatycznego będzie realizowana we wszystkich krajach, w których działa Vattenfall. Im więcej podpisów uda się zebrać, tym większa szansa na przekonanie polityków, aby podjęli działania na rzecz walki ze zmianami klimatu. Za pośrednictwem strony www.vattenfall.pl/podpisdlaklimatu można na bieżąco śledzić ilość podpisów złożonych pod manifestem i sprawdzić, w którym z krajów udało się zaangażować największą ilość osób. Możemy również zachęcić naszych przyjaciół i znajomych do podpisania się pod manifestem - wystarczą do tego dwa kliknięcia. Inwazja pomarańczowych figurek Dla lepszego zobrazowania skali poparcia postulatów wyrażonych w manifeście klimatycznym, Vattenfall przygotował wyjątkowy sposób wizualizacji każdego złożonego podpisu. Za każdy z nich, firma wyprodukuje jedną, pomarańczową figurkę, która symbolizować będzie konkretną osobę - sygnatariusza manifestu. Figurki produkowane będą z materiałów nadających się do ponownego przetworzenia, a firma zrekompensuje zużycie energii potrzebnej do ich wytworzenia i transportu poprzez zakup praw do emisji dwutlenku węgla. Figurki zostaną następnie przesłane do miejsc, w których zapadają najważniejsze dla klimatu decyzje: do Brukseli, w której obecnie obraduje Parlament Europejski oraz stolic wszystkich krajów, w których działa Vattenfall. Finał kampanii odbędzie się w Poznaniu, gdzie w pierwszej połowie grudnia tego roku odbędzie się Szczyt Klimatyczny ONZ. O kampanii klimatycznej Vattenfall "Podpis dla klimatu" jest częścią długofalowej kampanii Combat Climat Change i kontynuacją zaangażowania Vattenfall w działania na rzecz walki ze zmianami klimatu i budowania swojego wizerunku jako firmy odpowiedzialnej społecznie, aktywnie zaangażowanej w zmagania z jednym z największych wyzwań współczesnego świata. Przyświecająca Vattenfall idea jest prosta. Każdy z nas, jako konsument i obywatel ma realną siłę, aby aktywnie włączyć się do walki z negatywnymi skutkami globalnego ocieplenia. Nasza siła - jako konsumentów - polega na tym, że poprzez świadomie podejmowane decyzje konsumenckie możemy wybierać te produkty, które są przyjazne dla klimatu. Z kolei nasza siła obywatelska oznacza nic innego, jak to, że możemy realnie wpływać na decydentów, aby kształtując globalną i lokalną politykę, podejmowali decyzje wspierające walkę ze zmianami klimatu. Tu pojawia się pytanie, w jaki sposób każdy z nas może realnie wpłynąć na polityków, aby podejmowali proklimatyczne działania. Odpowiedź Vattenfall na to pytanie brzmi następująco. Jeżeli uda nam się zachęcić jak największą ilość ludzi do tego, aby poparli konkretne rozwiązania przyczyniające się do ograniczenia skutków efektu cieplarnianego, umożliwimy im wyrażenie swojego poparcia w prosty i przyjazny dla nich sposób, a następnie uświadomimy skalę tego poparcia decydentom, wówczas siła pojedynczego głosu ma szansę przełożyć się na rzeczywisty wpływ na polityków. To właśnie na tym założeniu opiera się idea manifestu klimatycznego Vattenfall i towarzyszącej mu kampanii. Jej główną platformą jest strona internetowa www.vattenfall.pl/podpisdlaklimatu. Obok licznych elementów o charakterze informacyjno-edukacyjnym, znajduje się na niej manifest klimatyczny. To nic innego, jak trzy postulaty, których spełnienie w istotny sposób przyczyni się do walki ze zmianami klimatu. Manifest Klimatyczny: • Globalna cena na emisje CO2 - Wprowadzenie zachęt ekonomicznych dla biznesu w postaci określenia globalnej ceny na emisję CO2; - Promowanie takich rozwiązań ekologicznych dla firm, które będą korzystniejsze finansowo niż płacenie więcej za możliwość dodatkowej emisji dwutlenku węgla. • Wsparcie dla nowych technologii przyjaznych klimatowi - Wsparcie zastosowania nowych technologii w ekologii, w celu skrócenia procesu ich wdrażania; - Przyspieszenie procesu wkraczania w nasze codzienne życie energii odnawialnej, ekologicznego transportu oraz czystego sposobu przetwarzania paliw kopalnych. • Wdrożenie przyjaznych klimatowi norm technicznych dla produktów - Upowszechnienie informowania klientów, które produkty są najbardziej przyjazne dla klimatu - Wdrożenie restrykcyjnych norm, wymuszających na producentach wytwarzania produktów korzystnych dla klimatu - Odpowiednie oznaczanie przyjaznych środowisku produktów, w taki sposób, aby konsumenci mogli świadomie podejmować decyzje podczas zakupów. Kampania wizerunkowa w mediach Bardzo istotnym elementem inicjatywy "Podpis dla klimatu" jest budowanie reputacji i promowanie wizerunku Vattenfall, jako firmy odpowiedzialnej i zaangażowanej w działania proekologiczne. Temu celowi służyć będzie największa w tym roku, a zarazem jedna z najbardziej intensywnych w całej historii obecności Vattenfall na polskim rynku kampania reklamowa prowadzona z wykorzystaniem telewizji, prasy oraz Internetu. Kampania telewizyjna trwać z różną intensywnością od października do grudnia. Stacje telewizyjne, a także pozostałe media, wykorzystywane w tej kampanii, dobrane zostały w taki sposób, aby skutecznie dotrzeć do grupy docelowej kampanii. 45-sekundowy film reklamowy będzie można zobaczyć w TVN24, TVN, TVP Info, TVN7, TVP2, TVP1 oraz Polsacie. Kampania wizerunkowa w telewizji będzie wspierana przez obecność reklamową w prasie. Cztery rodzaje ogłoszeń, które zostały przygotowane na użytek tej kampanii, będzie można zobaczyć w Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Dzienniku, Gazecie Prawnej, Pulsie Biznesu, Dzienniku Zachodnim, Newsweeku, Polityce, Przekroju, Forum, Focus i National Geographic. Bardzo ważnym elementem kampanii wizerunkowej są działania prowadzone w Internecie. Obok obecności reklamowej w najważniejszych portalach takich jak Onet, Wirtualna Polska, Interia, O2 oraz Gazeta.pl i aktywności komunikacyjnych prowadzonych na forach internetowych, kampania będzie wspierana przez spersonalizowane akcje kierowane do użytkowników portali społecznościowych Nasza Klasa i GoldenLine.pl. Wykorzystanie przez Vattenfall narzędzi komunikacyjnych skierowanych do wyselekcjonowanych użytkowników portali społecznościowych to pionierskie działanie, zarówno jeżeli chodzi o branżę energetyczną, jak i w ogóle marketing internetowy - podkreśla Marcin Zięba, Marketing Communication Manager Vattenfall Poland. Świadczy to innowacyjnym podejściu Vattenfall nie tylko do rozwiązań związanych podstawową działalnością firmy, ale również do komunikacji z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami. Dodatkowe informacje: www.vattenfall.pl/podpisdlaklimatu www.vattenfall.pl //