Tunel zostanie wykopany 100 metrów pod dnem, co oznacza, że pociągi będą jeździły 400 metrów pod poziomem morza. By umilić podróż pod Cieśniną Gibraltarską, zostaną otwarte sklepy bary oraz restauracja. Ministrowie przemysłu Hiszpanii i Maroka postanowili, że prace rozpoczną się najpóźniej wiosną i potrwają 3 lata. Koszt budowy szacuje się 27 mln euro. 90 procent tej sumy pochłonie kopanie tunelu. Pod morskim dnem zostaną też przeciągnięte kable elektryczne, przez które Hiszpania będzie przesyłać prąd do Maroka. Tunel pod Cieśniną Gibraltarską to nie pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Europie. Zaczęło się od tunelu pod kanałem La Manche, który 7 lat temu połączył Wielką Brytanię z kontynentem. Rządy i przedsiębiorcy z Londynu i Paryża wspólnie sfinansowali inwestycję. Trasę z Londynu do Paryża można teraz pokonać w nieco ponad 2,5 godziny. Euroexpress jest wygodnym, ale i kosztownym środkiem transportu. Cena biletu dla 4-osobowej rodziny wraz z samochodem znacznie przewyższa koszty tradycyjnej przeprawy promem. Posłuchaj relacji korespondentów RMF - z Londynu Bogdan Frymorgen i z Paryża, Marek Gładysz: