Z opublikowanych w czwartek danych telemetrycznych ośrodka Nielsen wynika, że bezpośrednie starcie kandydatów do Białego Domu oglądało 67,2 mln ludzi w 11 stacjach telewizyjnych w Stanach Zjednoczonych. To o 28 pkt proc. więcej niż w 2008 r., kiedy w pierwszej debacie ścierali się Obama i Republikanin John McCain. Wówczas przed telewizorami zasiadło 52,4 mln osób. Oglądalność środowej debaty była również wyższa od wszystkich debat, które odbyły się przed kamerami między kandydatami na najwyższy urząd w państwie zarówno w poprzednich wyborach w 2008 r., jak i cztery lata wcześniej. Jednak - jak zauważa Reuters - Obamie i Romneyowi nie udało się dogonić publiczności, która zgromadziła się przed czterema laty przed telewizorami podczas debaty między kandydatami na wiceprezydentów: Republikanką Sarah Palin a Demokratą Joe Bidenem. Starcie to oglądało 69,9mln ludzi i był to drugi najlepszy wynik pod względem oglądalności w historii organizowania takich debat. Według ośrodka Nielsen, który zaczął gromadzić dane na ten temat od 1976 r., najbardziej oglądaną debatą była ta z października 1980 r. między Ronaldem Reaganem a Jimmym Carterem, która przyciągnęła aż 80,6 mln telewidzów. Zanim 6 listopada w USA odbędą się wybory prezydenckie, Mitt Romney i Barack Obama jeszcze dwukrotnie spotkają się na debacie telewizyjnej.