Jak wynika z oferty promocyjnej muzeum, jego właściciel Paddy Dunning przewiduje wykorzystanie pojazdu m. in. do przewożenia gości na wieczory kawalerskie, turystyczne wycieczki po mieście, imprezy rodzinne oraz przyjęcia organizowane przez firmy. Stawka wynosi 300 euro za godzinę. Jan Paweł II odwiedził Irlandię z historyczną pielgrzymką duszpasterską w 1979 r., jedną z pierwszych po wyniesieniu go na Stolicę Piotrową. Papieska limuzyna marki Ford Transit była wówczas wielką nowością i została wówczas wykorzystana po raz pierwszy. Od 1981 r., gdy dokonano zamachu na Jana Pawła II, papamobile są opancerzone. Istnieje kilka różnych wersji tego pojazdu. Model z 1979 r. należy do największych. Dwa polskie modele wykonano w fabryce FSC w Starachowicach. Irlandzki samochód o gabarytach małej ciężarówki został w ostatnich latach odnowiony kosztem 60 tys. euro, ale zachował tradycyjne kolory Stolicy Apostolskiej: żółty i biały. Na dachu ma balkonik widokowy, w środku tron papieski i 14 miejsc dla papieskich gości. Według rzeczniczki dublińskiego muzeum (Dublin Wax Museum) jego intencją jest "uszanowanie celu, któremu pierwotnie pojazd służył, ale placówka jest otwarta na różne propozycje". Dunning odziedziczył papamobile po irlandzkim polityku Donie Cassidym.