95 procent niemieckich uczniów zapewnia, że historia jest ważnym lub bardzo ważnym przedmiotem nauczania w szkole. Jednak 75 procent z nich twierdzi, że inni uczniowie wykazują minimalne lub zerowe zainteresowanie tym przedmiotem. Potwierdzają to niektóre odpowiedzi. 41 procent uczniów i uczennic nic nie wie o <a class="db-object" title="KL Auschwitz-Birkenau" href="https://wydarzenia.interia.pl/tematy-kl-auschwitz-birkenau,gsbi,2056" data-id="2056" data-type="theme">KL Auschwitz-Birkenau</a>, jedynie 59 procent potrafi to określenie skojarzyć z obozem koncentracyjnym. Zdaniem Svena Tetzlaffa z Fundacji Koerbera, tak duży deficyt wiedzy jest spowodowany obniżającym się poziomem nauczania i systematycznym obcinaniem liczby godzin historii w niemieckich szkołach.Wyniki badań będą omawiane podczas trzydniowej Konferencji Dydaktyki Historycznej dotyczącej nauczania historii, organizowanej przez Federalne Centrum Edukacji Politycznej i Fundację Koerbera przy wsparciu Uniwersytetu Humboldta w Berlinie.