Reklama

Niemcy: Restauracje wprowadzają opłaty za anulowanie rezerwacji. Nawet 150 euro za osobę

Niemieccy restauratorzy narzekają na to, że goście, którzy nie zamierzają pojawić się w lokalu, nie odwołują rezerwacji lub robią to w ostatniej chwili. Aby ukrócić ten proceder, niektóre z nich wprowadziły opłaty za anulowanie rezerwacji w wysokości nawet 150 euro za osobę.

W dobie powszechnego dostępu do internetu zarezerwowanie stolika jest przeważnie szybkie i nieskomplikowane. Podobnie jak odwołanie rezerwacji. Zdarza się jednak, że klienci dokonują nieprzemyślanych wyborów lub z różnych względów muszą zrezygnować z wyjścia.

Niemieccy restauratorzy skarżą się, że goście nie odwołują rezerwacji lub robią to niewystarczająco wcześnie. Dlatego, aby zdyscyplinować klientów, niektóre lokale zaczęły pobierać opłaty za anulowanie rezerwacji. 

Szczególnie w restauracjach o wyższych cenach nieodwołanie rezerwacji naraża właścicieli na duże starty.  Jak informuje portal gazety "TZ", niektóre restauracje już podjęły działania w tym kierunku. "Essigbrätlein" w Norymberdzie pobiera od swoich gości opłatę w wysokości 150 euro za osobę, jeśli rezerwacja nie zostanie odwołana z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem

Reklama

Opłaty za anulowanie rezerwacji pobierane są z karty kredytowej klientów. Dokonując rezerwacji przez internet, klienci muszą wyrazić zgodę na to, aby obciążyć ich opłatą w przypadku zbyt późnej rezygnacji lub jej braku. 

Niemieckie restauracje wprowadzają dodatkowe opłaty

Podobnie sytuacja wygląda w restauracji "Saigon" w Bretten w Badenii-Wirtembergii. Tutaj właściciel pobiera 20 euro w przypadku nieodwołania rezerwacji, przy czym opłata pobierana jest tylko od stolików zarezerwowanych dla co najmniej ośmiu osób.  

Stowarzyszenia gastronomiczne zauważają, że wysokie opłaty za anulowanie rezerwacji mają rację bytu jedynie w droższych restauracjach. Wprowadzenie takich opłat w tańszych lokalach mogłoby spowodować, że klienci przestaliby rezerwować stoliki w obawie przed kosztami w przypadku rezygnacji. Nie przewiduje się zatem wdrożenia tej koncepcji na szeroką skalę.   

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Niemcy | restauracja | niezadowoleni restauratorzy | rezerwacja | opłata

Reklama

Reklama

Reklama