Tygodnik ukazywał się przez prawie 80 lat. Na okładce ostatniego anglojęzycznego numeru widnieje nowojorska siedziba tygodnika i tytuł "Ostatni drukowany numer" poprzedzony ukośną kratką, mającą symbolizować internet. Podobnie jak w przypadku wielu innych gazet Newsweek miał coraz mniej odbiorców, spadały też wpływy z reklam. Sam druk kosztował 40 milionów dolarów rocznie. - Sporo materiałów w internecie jest darmowych; z drugiej strony, wiele z tych informacyjnych materiałów nie jest tworzonych przez zawodowych dziennikarzy. Teraz odbiorcy będą musieli zdecydować, czy życzą sobie tego nowego produktu, który oferuje im Newsweek - mówi Christine Haughney z dziennika New York Times. Internetowy magazyn będzie nazywał się Newsweek Global. Już wcześniej połączył się z informacyjną witryną The Daily Beast; łącznie mają one 15 milionów użytkowników miesięcznie. To wzrost o 70 procent w ciągu roku. Zdaniem niektórych ekspertów, ratunkiem dla znikających gazet będą ich wersje internetowe i tablety.