11 września 2001 r. - dwa porwane samoloty Boeing 767 towarzystw American Airlines i United Airlines z łącznie 157 osobami na pokładzie uderzyły w 17-minutowym odstępie czasu w oba wieżowce nowojorskiego World Trade Center, powodując ich zawalenie się. Według oficjalnego bilansu ten największy zamach terrorystyczny w historii spowodował śmierć 2734 ludzi, nie licząc 10 jego sprawców. 27 marca 1977 r. - odlatujący z Las Palmas na hiszpańskiej Teneryfie Boeing 747 holenderskiego towarzystwa KLM podjął start bez zgody kontroli naziemnej i zderzył się na pasie z kołującym na nim Boeingiem 747 amerykańskich linii Pan Am. Zginęło łącznie 583 ludzi - wszystkich 248 pasażerów i członków załogi maszyny KLM oraz 335 osób w samolocie Pan Am, gdzie liczba ocalonych wyniosła 61. 12 sierpnia 1985 r. - odbywający lot krajowy Boeing 747 japońskiego towarzystwa JAL rozbił się w górach na zachód od Tokio w następstwie pęknięcia uszkodzonej wcześniej przegrody ciśnieniowej w tyle kadłuba. Zginęło łącznie 520 pasażerów i członków załogi, czterech pasażerów się uratowało. 12 listopada 1996 r. - saudyjski pasażerski Boeing 747 zderzył się w powietrzu z kazachskim samolotem transportowym Iljuszyn Ił-76 w pobliżu stolicy Indii Delhi. W obu maszynach było łącznie 349 ludzi, nikt nie ocalał. 3 marca 1974 r. - samolot McDonnell Douglas DC-10 tureckiego towarzystwa THY rozbił się wkrótce po starcie z Paryża; nie ocalał nikt spośród łącznie 346 osób znajdujących się na pokładzie. Przyczyną katastrofy było błędne zaprojektowanie drzwi do luku bagażowego, które wyrwały się z umocowań, powodując nagłą dekompresję kadłuba. 23 czerwca 1985 r. - lecący z Montrealu do Londynu samolot Boeing 747 towarzystwa Air India runął do Oceanu Atlantyckiego około 200 kilometrów na zachód od Irlandii w następstwie eksplozji w komorze bagażowej. Przyczyny wybuchu nigdy ostatecznie nie ustalono. Zginęło wszystkich 329 osób znajdujących się na pokładzie. 19 sierpnia 1980 r. - saudyjski Lockheed L-1011 Tristar zawrócił wkrótce po starcie na lotnisko w stolicy Arabii Saudyjskiej Rijadzie w następstwie pożaru w ładowni towarowej. Lądowanie powiodło się, ale kapitan wstrzymał awaryjną ewakuację maszyny. Samolot spłonął, wszystkich 301 pasażerów i członków załogi poniosło śmierć. 3 lipca 1988 r. - amerykański krążownik rakietowy "Vincennes" omyłkowo zestrzelił lecącego nad Cieśniną Ormuz Airbusa A300 irańskiego towarzystwa Iran Air. Na pokładzie maszyny było 290 ludzi. Wszyscy zginęli. 19 lutego 2003 r. - samolot transportowy Ił-76 irańskiej wojskowej Gwardii Republikańskiej rozbił się w górach, podchodząc do lądowania w mieście Kerman. Maszyną leciało łącznie 275 ludzi, nikt się nie uratował. 25 maja 1979 r. - McDonnell Douglas DC-10 towarzystwa American Airlines uległ katastrofie tuż po starcie z Chicago w następstwie wyrwania się jednego z silników z pylonu podskrzydłowego. Śmierć ponieśli wszyscy pasażerowie i członkowie załogi w łącznej liczbie 271 oraz dwie osoby na ziemi. 21 grudnia 1988 r. - Boeing 747 towarzystwa Pan Am spadł na szkockie miasteczko Lockerbie po wybuchu ładunku podłożonego w komorze bagażowej przez agentów libijskich służb specjalnych. Śmierć poniosło wszystkich 259 ludzi znajdujących się na pokładzie i 11 mieszkańców Lockerbie. 1 września 1983 r. - Boeing 747 południowokoreańskiego towarzystwa KAL został zestrzelony u wybrzeży Sachalinu po wtargnięciu w przestrzeń powietrzną ZSRR. W samolocie było łącznie 269 ludzi, nikt nie ocalał. 12 listopada 2001 r. - wkrótce po starcie z lotniska im. Kennedy'ego w Nowym Jorku Airbus A300 towarzystwa American Airlines spadł na dzielnicę Queens. Przyczyną katastrofy był błąd manewrującego sterami drugiego pilota. Zginęło wszystkich 260 pasażerów i członków załogi oraz 5 osób na ziemi. 26 kwietnia 1994 r. - wskutek błędu pilota podchodzący do lądowania w Nagoi w Japonii Airbus A300 tajwańskiego towarzystwa China Airlines utracił siłę nośną, uderzył w ziemię i się zapalił. Zginęło łącznie 264 pasażerów i członków załogi, siedmioro pasażerów zdołano uratować. 11 lipca 1991 r. - wyczarterowany przez linie Nigeria Airways McDonnell Douglas DC-8 kanadyjskiego towarzystwa Nationair zapalił się i rozbił tuż po starcie z lotniska w Dżuddzie w Arabii Saudyjskiej. Przyczyną katastrofy było przegrzanie się zbyt słabo napompowanych opon. Śmierć poniosło wszystkich 261 osób znajdujących się na pokładzie: 14-osobowa kanadyjska załoga i 247 pielgrzymujących do Mekki Nigeryjczyków. 28 listopada 1979 r. - odbywający lot widokowy na Antarktydę McDonnell Douglas DC-10 nowozelandzkiego towarzystwa Air New Zealand rozbił się wskutek błędu nawigacyjnego o zbocze wulkanu Erebus. Nie ocalał nikt z łącznie 257 pasażerów i członków załogi. 12 grudnia 1985 r. - powracający z Egiptu do USA z żołnierzami sił pokojowych samolot McDonnell Douglas DC-8 amerykańskiego towarzystwa Arrow Air rozbił się tuż po starcie z Gander na kanadyjskiej Nowej Fundlandii. Zginęło wszystkich 256 osób znajdujących się na pokładzie. Przyczyną katastrofy było prawdopodobnie oblodzenie. 8 stycznia 1996 r. - startując z portu lotniczego w stolicy Konga Kinszasie, przeładowany samolot transportowy Antonow An-32 z rosyjską załogą runął na pobliskie targowisko. Oficjalny bilans katastrofy to 237 zabitych. 26 września 1997 r. - Airbus A300 indonezyjskiego towarzystwa Garuda rozbił się podchodząc do lądowania w mieście Medan na Sumatrze z powodu błędnej komendy służb naziemnych. W samolocie były 234 osoby, wszystkie zginęły. 17 lipca 1996 r. - lecący z Nowego Jorku do Paryża Boeing 747 amerykańskiego towarzystwa TWA runął do Atlantyku w odległości 13 kilometrów od wybrzeży USA. Jak ustalono, w samolocie wybuchł skrzydłowy zbiornik paliwowy, a czynnikiem sprawczym mogła być iskra elektryczna z systemu mierzenia ilości paliwa. Śmierć poniosło wszystkich 230 pasażerów i członków załogi. 2 września 1998 r. - odbywający rejs z Nowego Jorku do Genewy McDonell Douglas MD-11 szwajcarskich linii Swissair wpadł do morza u wybrzeży kanadyjskiej prowincji Nowa Szkocja. Za przyczynę katastrofy uznano pożar izolacji kabiny pasażerskiej, wywołany krótkim spięciem w instalacji zasilającej ekrany do wyświetlania filmów. Wszystkich 229 pasażerów i członków załogi zginęło. 6 sierpnia 1997 r. - Boeing 747 południowokoreańskiego towarzystwa Korean Air rozbił się podchodząc od lądowania na wyspie Guam w archipelagu Marianów w rezultacie błędów swej załogi. Spośród osób znajdujących się na pokładzie 228 poniosło śmierć, a 26 ocalało. 1 czerwca 2009 r. - samolot Airbus A330 towarzystwa Air France z 228 osobami na pokładzie rozbił się w drodze z Rio de Janeiro do Paryża nad Atlantykiem, koło wybrzeży Brazylii. Do tej pory nieznane są przyczyny tej katastrofy. 25 maja 2002 r. - Boeing 747 należący do tajwańskich linii lotniczych China Airlines runął do morza w pobliżu tajwańskiego archipelagu Peskadory. Zginęło 225 pasażerów i członków załogi. 31 października 1999 r. - samolot pasażerski Boeing 767 należący do EgyptAir runął do Atlantyku po starcie z lotniska im. Kennedy'ego w Nowym Jorku. Zginęło 217 osób - wszystkie obecne na pokładzie. 16 lutego 1998 r. - w katastrofie tajwańskiego samolotu pasażerskiego typu Airbus A-300, który rozbił się podczas lądowania na lotnisku w Tajpej, zginęły 203 osoby. 17 lipca 2007 r. - brazylijski Airbus A320 rozbił się w czasie ulewnego deszczu na lotnisku Congonhas w Sao Paulo. Po wylądowaniu samolot nie zdołał wyhamować na końcu pasa, przejechał przez zatłoczoną szosę i uderzył w stację paliwową, powodując wybuch jej zbiorników i olbrzymi pożar. Ze 186 ludzi na pokładzie nikt się nie uratował. Na ziemi zabitych zostało 13 osób. 22 sierpnia 2006 r. - lecący z Anapy na rosyjskim wybrzeżu Morza Czarnego do Petersburga Tupolew Tu-154M rosyjskiego towarzystwa Pułkowo runął na ziemię i spłonął około 45 kilometrów na północny wschód od Doniecka na Ukrainie. W katastrofie zginęło wszystkich 170 pasażerów i członków załogi. Przyczyną wypadku była utrata siły nośnej przez samolot po zetknięciu się z frontem burzowym, który poderwał maszynę pod ostrym kątem ku górze. 8 maja 2003 r. - pasażerowie samolotu Ił-76, który wystartował z Kinszasy do Lumumbashi w Demokratycznej Republice Konga, zostali wyrzuceni z maszyny podczas lotu z powodu otwarcia się drzwi. Zginęło 170 ludzi. 31 stycznia 2000 r. - samolot pasażerski typu Airbus 310 kenijskich linii lotniczych lecący z Wybrzeża Kości Słoniowej do Nigerii wpadł do Atlantyku. Zginęło 169 osób, dziesięć ocalało.