Jak powiedziała Alicja Szóstka z biura prasowego Centrum Opatrzności Bożej, portret będzie miał wymiary 22 m na 42 m, powierzchnia siatki z portretem przekroczy 1400 kw.. Prezes zarządu Centrum Opatrzności Bożej Piotr Gaweł zaznaczył, że każdy, kto chce włączyć się w ideę powstawania portretu, może już od wtorku wysłać SMS pod nr 72551 (koszt: 2 zł netto), a następnie przesłać fotografię drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej: www.portretjp2.pl. Dodał, że na portrecie zmieści się do 500 tys. zdjęć. - Budujący się portret papieża będzie można obserwować w internecie po zalogowaniu się. Poprzez wpisanie swojego imienia i nazwiska, można będzie sprawdzić, w jakim rejonie znajduje się nadesłane zdjęcie. W ten sposób każdy będzie miał szansę zlokalizować siebie na tym niepowtarzalnym portrecie - powiedział Gaweł. Do udziału w akcji zachęca metropolita warszawski Kazimierz Nycz. - Każdy z nas, tworząc fizycznie zdjęcie papieża, daje świadectwo swojej identyfikacji z przesłaniem, które Jan Paweł II nam pozostawił - zaznaczył hierarcha. - Wielki Portret Jana Pawła II, wpisujący się doskonale w uroczystości beatyfikacyjne nowego błogosławionego, to nie tylko znak naszej pamięci o papieżu Polaku, ale przede wszystkim dowód na to, że potrafimy - mimo dzielących nas różnic - zjednoczyć się, by razem tworzyć historię i pięknie ją przeżywać. Będzie to piękny i bardzo wyjątkowy wyraz jedności Polaków, ukształtowanych przez działalność i postać wielkiego papieża Jana Pawła II - podkreślił Piotr Gaweł. Jego zdaniem, to również wspaniała okazja, by zbliżyć młodsze i starsze pokolenia - tych, którzy na co dzień obcują z telefonem i internetem oraz tych, dla których współczesne pojęcia czatu czy zdjęć cyfrowych nie są oczywistością. - Jedność na poziomie wielopokoleniowym wydaje się dziś szczególnie ważna ze względu na coraz słabsze więzi międzyludzkie - szczególnie między rodzicami a dziećmi - dodał prezes Centrum Opatrzności Bożej. "Ideą naszej akcji jest uświadomienie Polakom, że ponadczasowe wartości głoszone przez papieża powinny nas jednoczyć w obliczu narastających wyzwań trudnej rzeczywistości" - zaznaczył wiceprezes zarządu Centrum ks. Krzysztof Mindewicz. Jak informuje biuro prasowe Centrum, dochód z przesłanych SMS-ów zostanie przeznaczony w całości na Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego - nowoczesne, narracyjne muzeum, które będzie świadectwem historii Polski oraz dramatycznych losów życia tych dwóch wielkich Polaków. Szczegóły akcji dostępne są na stronie www.portretjp2.pl.