Jak wynika z komunikatu MSZ, w czwartek z udziałem ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego odbyło się posiedzenie Rady Promocji Polski.Tematem spotkania była m.in. kampania, która ma zachęcić Polaków we wszystkich krajach europejskich do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jak podaje resort spraw zagranicznych, była także mowa o przypadających w tym roku rocznicach - 10 lat w UE, 15 lat w NATO i 25-lecia polskiej transformacji ustrojowej. Jak czytamy w komunikacie Sikorski podczas posiedzenia podkreślił, że "rok 2014 stwarza wiele okazji do wzmocnienia pozytywnego wizerunku Polski w świecie, a zbliżające się wybory do Parlamentu Europejskiego są szansą na pokazanie aktywnej roli Polaków jako obywateli UE". Z kolei wiceminister Katarzyna Kacperczyk powiedziała, że kampania wizerunkowa dotycząca rocznic przypadających w tym roku, zakłada dwa elementy: emisję spotu promującego Polskę w mediach zagranicznych, a także działania PR w mediach społecznościowych. MSZ poinformowało, że w czasie spotkania Tomasz Szeratics, dyrektor Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej przedstawił "gotowe projekty przygotowane z myślą o wyborach do PE". To m.in. spoty zachęcające do udziału w wyborach do europarlamentu, ulotki informacyjne, a także indywidualne projekty polskich placówek dyplomatycznych. - Frekwencja w wyborach do PE wpływa na wizerunek Polski za granicą. Chcemy dotrzeć do opinii publicznej poprzez szereg drobnych działań - zaznaczył Szeratics. Polacy udowodnili, że niemożliwe nie istnieje Na posiedzeniu Rady Promocji Polski prezydent Łodzi Hanna Zdanowska przedstawiła także kandydaturę Łodzi do organizacji Międzynarodowej Wystawy EXPO w 2022 roku. - Polacy udowodnili, że niemożliwe nie istnieje. Jesteśmy świetnymi gospodarzami wydarzeń, które przyciągają uwagę całego świata. Ostatnie ćwierćwiecze i szereg okrągłych rocznic może być ważnym kryterium wyboru miejsca wystawy. Do tej pory targi nie odbywały się w tej części Europy - podkreśliła Zdanowska. Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocji Polski. Jest organem doradczym premiera.