W wypadku zginęło pięć osób, a cztery zostały ranne. Rewers to urządzenie służące do zmiany kierunku ciągu silnika samolotu - tak, że jest on skierowany przeciwnie do kierunku ruchu. Jego podstawowym zastosowaniem jest wspomaganie hamowania po lądowaniu. Według MAK wskutek niesprawności systemu rewersów Tu-204 po przyziemieniu zamiast hamować zwiększał prędkość, która w pewnej chwili doszła nawet do 240 km na godzinę. Tu-204 rozpadł się na trzy części i stanął w płomieniach Katastrofa wydarzyła się o 16.35 czasu moskiewskiego (13.35 czasu polskiego). Należąca do linii lotniczych Red Wings maszyna leciała bez pasażerów. Na pokładzie była tylko ośmioosobowa załoga. Tu-204 przyleciał z Pardubic w Czechach, dokąd wcześniej zawiózł grupę turystów z Rosji. Po przyziemieniu samolot nie wytracił prędkości i dalej jechał. W konsekwencji wypadł z pasa, staranował ogrodzenie i wbił się w nasyp oddzielający lotnisko od Szosy Kijowskiej, jednej z głównych dróg dojazdowych do Moskwy. Tu-204 rozpadł się na trzy części i stanął w płomieniach. Jednak pożar został szybko ugaszony. Uderzenie nastąpiło przy prędkości 195 km na godzinę MAK podał, że uderzenie maszyny w nasyp nastąpiło przy prędkości 195 km na godzinę. Początkowo informowano, że w wypadku obrażeń doznały trzy osoby - dwie stewardessy i steward. W czwartek moskiewskie media przekazały, że ranny został też kierowca jadącego Szosą Kijowską samochodu, w który w momencie katastrofy uderzyło jedno z kół samolotu. Na miejscu zdarzenia nie chciał pomocy lekarskiej. Zgłosił się do szpitala dopiero 2 stycznia, skarżąc się na silny ból pleców i głowy.