Jak pokazuje sondaż, zdecydowana większość ankietowanych rodziców w państwach europejskich (85 proc.) dzieci do 18 roku życia uważa, że oglądanie telewizji ma swoje dobre strony (w Polsce - 45 proc.). Najczęściej wymieniany pozytywny wpływ telewizji na dzieci to poprawa wiedzy ogólnej dziecka (68 proc.) i lepsze zrozumienie języka (48 proc.). Jednak ponad połowa rodziców (54 proc.) uważa, że telewizja ma negatywny wpływ na ich dzieci. Jedna czwarta z nich jest zdania, że na skutek oglądania telewizji ich dzieci stają się agresywne, a jedna piąta, że telewizja straszy ich dzieci. Ponad połowa rodziców (57 proc.) chciałoby zwiększenia nadzoru nad zawartością programów telewizyjnych (w Polsce życzyłoby tego sobie dwie trzecie rodziców). Są to przede wszystkim rodzice z Austrii, Szwajcarii, Niemiec i Rumunii. Rodzice bardziej obawiają się przemocy na ekranach telewizorów (79 proc.), niż treści o charakterze erotycznym (56 proc.). Polacy w przeciwieństwie do rodziców z Europy Zachodniej nie obawiają się negatywnego wpływu treści komercyjnych. Wywołują one lęk tylko u 16 proc. polskich respondentów, podczas gdy w Belgii czy Niemczech - u 60 proc. Zdecydowana większość rodziców w Europie (83 proc.) twierdzi, że w jakimś zakresie ocenia programy telewizyjne oglądane przez ich dzieci. Tylko jedna piąta dzieci samodzielnie decyduje o tym, co będą oglądały w telewizji. 41 proc. rodziców decyduje o tym bez konsultacji z dzieckiem, a 36 proc. ocenia zawartość programów, konsultując się z dziećmi. Kobiety częściej oceniają telewizyjne programy dla dzieci niż mężczyźni. W Polsce 77 proc. rodziców twierdzi, że kontroluje to, co oglądają ich dzieci. Wyniki sondażu pokazują, że choć zaangażowania rodziców w to, co oglądają ich dzieci jest bardzo wyraźne w całej Europie, dzieci w Europie Centralnej mają nieco więcej swobody - oglądają telewizję dłużej i spędzają więcej czasu przed telewizorem bez nadzoru rodzicielskiego. Polska wyróżnia się na tym tle wśród krajów regionu. Połowa polskich dzieci spędza mniej niż 1,5 godziny dziennie przed telewizorem. Większość polskich rodziców ogląda telewizję wspólnie z dziećmi.