Ojcem Lammily jest 26-letni grafik z Pittsburgha, Nickolay Lamm, który postanowił pokazać, że "bycie zwykłą kobietą jest piękne"; takie też jest hasło promujące produkt. Lamm powiedział agencji AFP, że na pomysł wpadł, gdy szukał w sklepach lalki na prezent, a "wszystkie wyglądały jak top modelki". Grafik zrobił obliczenia komputerowe, dzięki którym mógł powstać model lalki odwzorowujący przeciętne wymiary 19-letniej kobiety - nieco ponad 163 centymetry wzrostu i 68 kg. Takie właśnie wymiary podają statystycy amerykańskiej agencji federalnej Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC). Kiedy okazało się, że wiele osób pytało, gdzie można taką lalkę kupić, Lamm zaczął za pośrednictwem internetu zbierać pieniądze, które umożliwiły produkcję. W przedsprzedaży lalka kosztuje 25 dolarów. W czwartek wartość zamówień sięgnęła według producenta 220 tys. dolarów. Od stycznia na rynek mają wejść akcesoria, m.in. ubrania i zestaw 38 specjalnych naklejek imitujących np. trądzik, a nawet cellulit, które mają jeszcze bardziej upodobnić Lammily do przeciętnej dziewczyny - zapowiada producent.