Campa Cola pojawiła się na hinduskim rynku w 1977 roku po tym, gdy z Indii wycofała się Coca Cola, ponieważ rząd w New Delhi nakazał producentowi ujawnienie receptury. Po zmianie przepisów oraz otwarciu państwa na inwestycje zagraniczne w 1993 roku najpopularniejszy bezalkoholowy napój gazowany świata powrócił jednak do Indii, a popularność Campa Coli zaczęła słabnąć, aż ostatecznie znikła ze sklepów. Indie: Campa Cola wraca na rynek. "Poważna konkurencja dla Coca Coli" W 2022 roku prawa do marki zostały wykupione przez hinduski wielobranżowy megakoncern z Bombaju Reliance Industries, który zapowiedział kontynuację, nostalgicznego dla setek milionów Hindusów, napoju. Na początku zapowiedziano powrót trzech smaków: coli, cytrynowego i pomarańczowego. Jak podkreśla CNN, szczególną popularność Campa Cola zyskała dzięki - podobnie jak jej amerykański rywal - chwytliwym kampaniom reklamowym, które przemawiały do ówczesnej indyjskiej młodzieży. Na promowanie produktu przeznaczono wiele środków, a do klipów telewizyjnych zatrudniono nawet bollywoodzkich aktorów. Producenci zachwalali swój produkt jako w pełni hinduski, dlatego jednym ze sloganów było hasło: "Wielki indyjski smak". Amerykańskie media zaznaczają, że właściciel koncernu Mukesh Ambani ma nadzieję na przyciągnięcie zarówno tych Hindusów, którzy tęsknią za marką, jak i przedstawienie Campa Coli młodszym konsumentom, którzy jej nie pamiętają. Szczególną uwagę budzi również fakt, że Indie - według najnowszych danych - są państwem, które niebawem stanie się najludniejsze na świecie.