Jak podał Reuters, tankowiec miał problemy z silnikiem. Na pomoc zostały wysłane holowniki Tim Hope i Mosaed 3. Władze Kanału Sueskiego (SCA) powiedziały Reuterowi, że problem trwał 10 min i został naprawiony. To nie pierwszy incydent na Kanale Sueskim Incydent miał miejsce kilka dni po tym, jak wznowiono ruch na Kanale Sueskim zablokowanym wcześniej przez ugrzęźnięcie na mieliźnie 400-metrowego kontenerowca Ever Given. 23 marca ten przewożący towary na trasie Azja-Europa statek pływający pod panamską banderą i będący własnością japońskiej firmy Shoei Kisen obrócił się i osiadł na mieliźnie w jednopasmowym odcinku Kanału Sueskiego, ok. sześciu km od jego południowego wejścia, w pobliżu Suezu. Blokada tej kluczowej dla transportu między Europą a Azją drogi morskiej wpłynęła na ceny ropy i transportu morskiego na świecie. Jego dalsze zamknięcie miałoby poważne konsekwencje dla światowego handlu i łańcuchów dostaw.