Dodała, że strona ma też być miejscem dialogu zwolenników i przeciwników ordynacji kobiet w Kościele. - Kobiety w Kościele ewangelickim w Polsce już w latach 20. XX wieku studiowały teologię, angażowały się w pracę katechetyczną i duszpasterską w parafiach, nie miały jednak możliwości bycia duchownymi. W 1963 r. Naczelna Rada Kościoła umożliwiła absolwentkom teologii, które zdały odpowiedni egzamin, wprowadzenie w urząd nauczania kościelnego, chcąc w ten sposób nadać rangę ich pracy w Kościele. W praktyce katechetki także odprawiały nabożeństwa i zajmowały się pracą duszpasterską w parafiach - podkreśliła rzeczniczka Kościoła. Zaznaczyła jednocześnie, że chociaż sprawa ordynacji kobiet na księży kilkakrotnie wracała podczas synodów, to dalsze zmiany przyszły dopiero w 1999 roku, w związku z wprowadzeniem nowej Pragmatyki Służbowej. - Umożliwiła ona ordynację kobiet na duchownych w posłudze diakona, a wcześniejsze wprowadzenie w urząd nauczania kościelnego zrównała z ordynacją diakonacką. Oznaczało to, że kobiety - diakoni mogły podejmować w Kościele pracę charytatywną, ewangelizacyjno-misyjną oraz pomocniczą służbę Słowa Bożego (m.in. prowadzenie nabożeństw, ślubów i pogrzebów, sprawowanie Sakramentu Chrztu Św., pomoc przy dystrybucji Komunii Św.), nie dawało im jednak możliwości samodzielnego prowadzenia parafii oraz sprawowania Sakramentu Komunii Św. - wyjaśniła Godfrejów-Tarnogórska. Przypomniała, że w 2008 roku Synodalna Komisja Teologii i Konfesji stwierdziła, że z perspektywy teologicznej należy dopuścić możliwość ordynacji kobiet na księży, lecz Synod Kościoła w październiku 2010 roku opowiedział się przeciw ordynacji. Dodała, że zwierzchnik Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Polsce, bp Jerzy Samiec w 2014 roku, wśród istotnych zadań Kościoła umieścił właśnie kwestię ordynacji kobiet. Elementami dyskusji są m.in. konsultacje międzynarodowe przeprowadzone w Kościołach partnerskich oraz rozmowy toczące się w różnych gremiach kościelnych. Jak podkreślił w przesłaniu na stronie internetowej bp Samiec "Kościół musi ciągle rozwijać się poprzez krytyczne ocenianie swego działania i zwiastowania". Zachęcił też wiernych, by uczyli się prowadzenia dialogu z poszanowaniem bliźniego. - Jesteśmy Kościołem dialogu, lecz nie jest to dialog dla samego dialogowania, ale ma on konkretny cel: służbę człowiekowi potrzebującemu Ewangelii - zaznaczył. Rzeczniczka Kościoła poinformowała, że dyskusja prowadzona będzie także podczas najbliższej, jesiennej sesji Synodu Kościoła i dotyczyć będzie głównie praktycznych aspektów ordynacji kobiet (m.in. macierzyństwa, zabezpieczenia socjalnego i organizacji pracy parafialnej). Na wiosennej sesji Synodu Kościoła w 2016 r. zaplanowano głosowanie nad wnioskiem dotyczącym ordynacji kobiet na księży.