Awionetki miały polskie znaki rejestracyjne. Pasażerowie trzeciej awionetki, która leciała razem z poprzednimi, wylądowali bez problemu w Santander. Na pokładzie każdej awionetki leciało po 2 pasażerów. Na miejsce zdarzenia, do Asturii, udała się 5-osobowa rządowa komisja śledcza badająca przyczyny wypadków lotniczych, złożona z 3 śledczych i dwóch mechaników. Za 15 dni przedstawi pierwsze dane na temat katastrofy. Pierwsze hipotezy wskazują, że doszło do dwóch niezależnych od siebie wypadków. Wyklucza się kolizję awionetek w powietrzu, o której informowano na początku. Rzecznik komendy Gwardii Cywilnej w Gijon, Silvia Pavon, poinformowała, że policja zbiera szczątki maszyn, aby ustalić przyczyny katastrofy. Według mediów lokalnych, w momencie wypadku w okolicy panowała gęsta mgła i padał deszcz, co mogło przyczynić się do tragedii. Widoczność była poniżej kilometra. Z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych utrudniony był nawet ruch kołowy. Dyrektor lotniska w Asturii, Juan Carlos Sanmartin, poinformował, że piloci obu maszyn skontaktowali się z tamtejszą wieżą kontrolną tuż przed wypadkiem. Jedna awionetka z niewyjaśnionych przyczyn spadła na budynek na miejscu postojowym samolotów w Castrillon. Budynek był wtedy pusty. Druga maszyna spadła do pokrytego eukaliptusami urwiska w pobliskich górach Bayas. Znalezienie samolotu w górach było możliwe dzięki uaktywnieniu systemu lokalizacyjnego zainstalowanego w awionetce. Według wstępnych informacji, pasażerowie trzech samolotów byli przyjaciółmi, którzy wybrali się na wycieczkę. Po południu wylecieli z San Sebastian do miejscowości Vilar da Luz w Portugalii. Poszukiwania ciał pasażerów zakończyły się ok. godz. 17, kiedy Gwardia Cywilna znalazła zwłoki czwartej osoby. W operacji wzięło udział ponad 30 policjantów, strażaków i sanitariuszy. To największy wypadek awionetek w Hiszpanii od 5 lat.