Autorzy zestawienia wskazują, że za wzrost popularności Kanady częściowo odpowiada sukces zimowych igrzysk olimpijskich, które odbyły się na początku 2010 roku w Vancouver. USA, które rok temu zajęły pierwsze miejsce, w tym roku spadły aż na czwartą pozycję, co tłumaczy się zmienną popularnością amerykańskiego prezydenta Baracka Obamy. Miejsc drugie i trzecie zajęły odpowiednio Australia i Nowa Zelandia. W przypadku Japonii, która w tym roku wylądowała na szóstej pozycji, daje się zaobserwować stały awans, od kiedy w 2007 roku Kraj Kwitnącej Wiśni po raz pierwszy znalazł się w pierwszej dziesiątce. Badanie przeprowadzono wśród 3,4 tys. turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa z całego świata. Ranking CBI klasyfikuje najwyżej cenione kraje w 30 kategoriach, m.in. atrakcyjność turystyczna, bogata historia, sprzyjające warunki inwestycyjne. Przeprowadza go od 2005 roku amerykańska firma konsultingowa FutureBrand.