Największą popularnością cieszą się wina kalifornijskie. Eksport francuskiego wina spadł w ciągu ostatniego roku o blisko 4 proc. Także Francuzi coraz częściej wybierają wina z innych kontynentów, choćby dlatego że są tańsze (niski kurs dolara). W Paryżu furorę robi "Świątynia win z całego świata" - największy sklep z winami w Europie, który należy do hiszpańskiej firmy "Lavinia". Sklep sprzedaje 70 tys. butelek wina rocznie. Właściciele chcą pokazać, że dobre są nie tylko francuskie trunki. W ofercie znajduje się 2000 win z różnych krajów, m.in. z Hiszpanii, Włoch, Australii, Nowej Zelandii, Chile, USA i RPA. Coraz większą popularnością cieszą się wina kalifornijskie. Ich walory odkryto stosunkowo niedawno; gwałtowny rozwój kalifornijskich winiarni to sprawa ostatnich kilkunastu lat. Głównymi klientami kalifornijskich winiarni są Kalifornijczycy, ale sława tamtejszych win szybko się rozchodzi i coraz więcej sprzedaje się ich także w Europie.