Zgromadzenie Narodowe, izba niższa francuskiego parlamentu, przyjęła ustawę podwyższającą o dwa lata dopuszczalny próg, od którego będzie dozwolona sprzedaż wyrobów alkoholowych i tytoniowych. Deputowani przyjęli też poprawkę wycofującą ze sprzedaży aromatyzowane czarne lub różowe papierosy, zwane "papierosami- cukierkami", skierowane przede wszystkim do nieletnich nabywców. Ich cena jest na ogół nieco niższa od "zwykłych" wyrobów zawierających nikotynę. Zmiany zaproponowane przez minister zdrowia Roselyne Bachelot z centroprawicowego rządu Francois Fillona poparła opozycja. Zarzuciła jednak rządowi brak właściwej polityki prewencyjnej w tej dziedzinie. Zgromadzenie Narodowe przegłosowało też inny zapis dopuszczający, z kilkoma wyjątkami, reklamowanie alkoholu w internecie. Wyjątki od tej zasady będą dotyczyć stron internetowych "adresowanych głównie do młodzieży", a także stowarzyszeń i związków sportowych oraz organizacji profesjonalnych. Dotychczas kwestia reklamy alkoholu w internecie nie była we Francji uregulowana prawnie. W ubiegłym tygodniu parlament zakazał popularnych, zwłaszcza wśród francuskich studentów, tzw. "open bars", czyli nieograniczonej konsumpcji alkoholu za cenę wejścia do baru czy klubu. Czyniąc jednak ustępstwo wobec lobby winiarskiego, Zgromadzenie Narodowe sprecyzowało, że zakaz ten nie będzie dotyczyć jarmarków, świąt czy targów wina i innych imprez tego rodzaju.